Dagsrutiner - Ansikte

Jag hade tänkt att visa mina "vardagsrutiner" när det gäller hur jag sköter min hud. Detta är en väldigt viktig del enligt mig så jag hade tänkt och dela med mig vad jag har för produkter osv. 
 
 
1. Först börjar jag med att ta bort mitt smink med en sminkborttagning/ansiktservetter 
  Min sminkbortagning på bilden kommer från Loreal och jag fick den i en goodiebag så jag vet inte vart man kan köpa den, tyvärr.
 
2. Efter det tvättar jag av ansiktet med en ansikttvätt från Neutrogena som finns att köpa på bland annat på Åhlens, Maxi, Ullared
 
3. Jag tvättar också av mitt med en pad från Clearasil som finns på Maxi, Ullared och Åhlens m.m
 
4. En gång i veckan skrubbar jag av mitt ansikte med en skrubb som också är från Neutrogena som finns i samma butiker.
 
5. Sen tvättar jag av mitt ansikte med ett ansiktvatten som tar bort all smutts från ansiktet, den finns på Åhlens (säkert andra butik också) - detta är det bästa för ansiktet jag har, den kan svida lite men tar verkligen bort ALLT smutts!  Sjukt värd!
 
6.  Jag avslutar med att smörja in mitt ansikte med en ansiktskräm från Dr. Mermulad (aloevera) som jag köpte av min kompis mamma, den här krämen är nog den bästa krämen enligt mig. På kvällarna smörjar jag in mina ögon med en ögonkräm från Clinique. Fast den jag har är faktiskt ett test för den "riktiga" är för lite äldre hud, tyvärr. Men den finns att köpa på Kiks.
 
Jag har inte de allra dyraste eller de bästa märkena på mina produkter. Men detta räcker för mig eftersom jag inte har så mycket finnar/acne/porer m.m  
Två tips är också att:
1. Om du har en del finnar och sånt eller till och med ganska mycket så är det en bra ide att gå över till salongsmärken även om det är lite dyrare så är det värt det.
2. Gå på ansiktbehandlingar och sätt på själv ansiktsmasker, du anar inte hur bra huden mår av det att få en liten behandlig. 
 

Hoppas ni uppskattar såna här inlägg.
Det kommer också en video eller ett inlägg hur jag sminkar mig och vad jag har för slags smink. 
Ha en mysig/rolig/galen lördag ♥
 

Kommentarer
Anonym säger:

Hur många gånger om dagen använder du dessa produkterna?
Fin blogg förresten!

2013-01-12 | 19:11:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback