Smink inlägget - jag lovade er

Tjaaa! 
Jag beslutade mig för att göra ett inlägg istället för en video, så här har ni cutiepies.
 
1. Jag börjar med att la en roll on som jag tar under ögat.
Sen tar jag min conceler och sätter de på små pletor/finnar/sånt jag vill täcka och kladdar ut de med en "svamp"
 Roll on är från Garnier och finns på Kiks
Concelern är från Clinique som också finns på Kiks
 
2. Fortsätter med att ta en B.B cream som jag applicerar i hela ansiktet med en fondation borste. B.B creamen funkar precis som en vanlig fondation bara att det är som en dagkräm i den samtidigt. Jag vill ju ha lite färg på kinderna också så jag tar ett puder och applicerar det på kindbenen. Jag vill inte ha det så markerat så jag brukar ta en lite större borste och nästan borsta undan de på kanterna.
B.B creamen är från Isadora och finns på Kiks/Åhlens
Pudret är från Makeupstore, finns ju att köpa i den butiken då, färgen heter Caramel som är jätte fin 
Borsten är från ID som finns på Kiks
3. För att få lite markerade ögon tar jag en ögonpenna och "ritar" precis under ögat lite mindre än halva ögat. 
  Fyller också i mina ögonbryn med samma penna. Fyller bara i de strårna som är lite tunnare som knappt syns så det blir jämt på bryrnen. 
Pennan är från Makeupstore, man köper ju det i samma butik eller Kiks, färgen heter Dark chocolate Matt 
4. Då vart det dags för att täcka ögonfransarna. Så jag börjar med att böja mina fransar med en ögonfransböjare.
Sen tar jag först den blåa mascaran (på bilden) och fortsätter sen med den silvriga. 
Ögonfransböjaren finns på H&M
Blåa mascaran är från Wet n Wild som jag faktiskt köpte på Ullared
Silvriga mascaran är från Loreal och finns på Kiks

Så, nu har ni fått en liten lektion om hur jag sminker mig på vadagarna, sen när jag ska bort eller något brukar jag även ta lite ögonskugga från mitt Naked 2 sätt.
Då brukar jag använda 1,2,3,7/4 ögonskuggan.
Sättet är Naked 2 och finns på Sephora
 
 
Resultatet:
 
 
 
 

Kommentarer
marina säger:

sv. Usch, hoppas du är bättre nu. Det är helt okej med mig.

2013-01-13 | 18:17:38
Bloggadress: http://marinapalme.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback